השופט בדימוס משה גלעד: "דרעי חייב להתפטר"

    אייל ראובן No Comments on השופט בדימוס משה גלעד: "דרעי חייב להתפטר"

    השופט בדימוס משה גלעד לבצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר": "דרעי צריך להראות לכולם שהוא מקיים פסקי דין, ואם תפתח הדרך הוא יוכל לשוב, השפעתו של אדם כמנהיג לא באה דווקא מהתפקיד" | האזינו לריאיון

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    8:46
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on טראמפ מתייחס למהומות: "צריך להביס את הרדיקליים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השופט בדימוס משה גלעד שוחח עם בצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" על העניינים המשפטיים העומדים על סדר היום הציבורי. תחילה פתח השופט בדימוס עם פסיקת בג"ץ בעניין דרעי ואמר: "זה לא סעיף טכני, זה עניינים ערכיים, נתניהו יהיה חייב לפטר את דרעי בימים הקרובים. אני חושב שזה כבודו של דרעי להתפטר מיד, ולהיות חבר כנסת ולנהל משם את ש"ס".

    "צריך להראות לכולם שהוא מקיים פסקי דין, ואם תפתח הדרך הוא יוכל לשוב" הוסיף השופט בדימוס, "השפעתו של אדם כמנהיג לא באה דווקא מהתפקיד, דרעי הוא ברוך כשרונות שיכול להשפיע ולהנהיג גם מספסלי הכנסת".

    לשאלה האם נשיאת ביהמ"ש נמצאת לכאורה בניגוד עניינים בעניין הרפורמה המשפטית ענה: "כאשר הכסא של הנשיאה מתנדנד בגלל הרפורמה, גם היא בניגוד עניינים".

    על הפרסום אודות כך שהיועמשי"ת שוקלת להוציא את נתניהו לנבצרות אמר: "נתניהו הוא ראש ממשלה, והוא יודע מה קורה בממשלה, אי אפשר לנתק אותו ממה שקורה בה. לדעתי היועמשי"ת באה לרמוז לו שיעשה את הדברים בצורה שונה, שיעשה את הצעדים בנראות אחרת. רצוי לגנוז את רעיון הנבצרות לנתניהו במגירה, ויפה שעה אחת קודם".

    על הפגישות בין הנשיאה חיות למובילת הפגנות השמאל בתל אביב ציפי לבני, שפרסם עמית סגל, אמר: "אני לא יודע על מה דיברו ליבני והנשיאה. אני סומך עליה שהיא יודעת להפריד. השופט חשין אמר שרוב השופטים, רוב הזמן, הם בני אדם".

    בעניין עילת הסבירות אמר השופט בדימוס גלעד: "לא ניתן למחוק לחלוטין את עילת הסבירות, במצב שיש עושק ועריצות כלפיי המיעוט חייבים מישהו שיפסוק, וזה ודאי לא השלטון שהרי הוא עצמו עשה את זה. ובמצב כזה הוא חייב לפסוק לפי עילת הסבירות".

    האזינו לריאיון:



    0 תגובות